Cu siguranță ai simțit și tu că viteza cu care se schimbă lucrurile s-a mărit semnificativ.
Această tendință nu ocolește nici industria resurselor umane.
Au apus vremurile în care era suficient să postăm un loc de muncă și să vină aplicațiile cu ușurință și dacă este posibil și cu costuri reduse.
Recruitment Marketingul sau cum mai este numit “Marketingul de Recrutare”, este o strategie care împrumută principii din marketing pentru a realiza procesul de pre-recrutare.
Recruitment Marketing și Employer Branding sunt două concepte cheie care astăzi joacă un rol important în atragerea, angajarea dar și menținerea angajaților din companii.
Definirea Recruitment Marketing și Employer Branding
Recruitment Marketing reprezintă o abordare strategică care utilizează tehnici de marketing pentru a găsi, a atrage, a implica și angaja candidații potriviți. Această practică implică promovarea oportunităților de carieră dar și a brandului angajatorului prin intermediul diferitelor canale de comunicare.
Pe de altă parte, Employer Branding se referă la reputația generală a unei organizații ca angajator. Este modul în care organizația este percepută de către angajați, potențiali angajați și publicul în general. Este construită prin intermediul experienței angajaților, culturii organizaționale, beneficiilor și valorilor companiei și este esențială pentru atragerea și reținerea angajaților..
Într-un mod mai simplificat, aș putea spune că Employment Brandingul este reputația angajatorului iar Recruitment Marketingul este acțiunea prin care se crează și devine vizibilă reputația.
Diferența dintre Employer Branding și Recruitment Marketing
Aspect simplificat | Employer Branding | Recruitment Marketing |
Definiție | Reputația și imaginea organizației ca angajator. | Acțiunile de marketing pentru promovarea oportunităților de carieră și brandul de angajator. |
Scop | Atrage candidații și reține angajații, promovând cultura organizațională într-un mod real și autentic. | Atrage candidații potriviți și îi convertește în aplicații pentru locurile de muncă disponibile. |
Elemente cheie | Cultura organizațională, experiența angajatului, valori, beneficii. | Conținutul de marketing, canalele de promovare, engagement-ul cu candidații. |
Audiența țintă | Angajați actuali și potențiali, clienți, parteneri de afaceri. | Candidați potențiali, publicul țintă care ar putea fi interesat de oportunitățile de carieră. |
Metode de promovare | Comunicare internă și externă, diverse activități, evenimente de networking. | Social Media Recruitment, Promovare plătită pe diferite canale conform audienței, diverse campanii email marketing & evenimente de recrutare. |
Rezultate dorite | Îmbunătățirea reputației organizației ca angajator, creșterea angajamentului și îmbunătățirea ratei de retenție. | Atragerea candidaților potriviți și conversia lor în angajați, reducerea timpului și costurilor de recrutare. |
Măsurători de succes | Indicele de satisfacție a angajaților, ratele de retenție, recunoașterea brandului pe piața muncii. | Numărul și calitatea aplicațiilor primite, timpul și costurile de angajare, ratele de conversie a candidaților. |
Deși pot părea distincte la prima vedere, acestea sunt interconectate și se completează reciproc în eforturile de atragere și retenție a celor mai buni profesioniști.
Concentrarea pe relații:
Atât Recruitment Marketing, cât și Employer Branding, pun accent pe construirea și menținerea relațiilor reale, autentice și durabile cu candidații și angajații.
Promovarea autenticității:
Prin comunicarea sinceră a valorilor și culturii organizaționale, ambele abordări sporesc credibilitatea și atractivitatea companiei.
Adaptabilitate și Receptivitate la Schimbare:
Atât Recruitment Marketing, cât și Employer Brandingul sunt adaptabile și receptive la schimbările din mediul extern și intern. Organizațiile trebuie să fie în măsură să ajusteze și să îmbunătățească constant strategiile lor pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor în schimbare ale societății.
Utilizarea Marketingului și Comunicării: Atât Recruitment Marketingul, cât și Employer Brandingul folosesc principii și tactici de marketing și comunicare pentru a-și atinge obiectivele.
În final, este important de menționat că asemănările dintre Recruitment Marketing și Employer Branding depășesc cele câteva exemple discutate mai sus. Ambele abordări se completează reciproc în eforturile lor de a promova organizația, de a atrage candidații și a reține angajații potriviți.
Modul în care recrutăm și modalitatea cum candidații ajung la noi s-a schimbat radical odată cu popularizarea rețelelor sociale. Platformele de social media au deschis foarte multe orizonturi atât pentru recruiteri cât și pentru candidați.
Recrutarea nu mai este una pasivă și nici candidații pasivi nu mai sunt atât de pasivi precum am putea crede.
Andreea Strat